EGYPTAIR TRAINING ACADEMY HOSTS THE ICAO (CORSIA) VERIFICATION COURSE

Cairo in 20 February 2022

Within the framework of Egypt's 2030 strategy to achieve sustainable development goals; and the priorities of EGYPTAIR Holding Company to comply with all local and international recommendations and legislations related to environmental protection and climate change.

EGYPTAIR TRAINING ACADEMY proudly announces the hosting of the ICAO Carbon Offsetting & Reduction Scheme for International Aviation (CORSIA) verification course, which will be conducted virtually by an ICAO instructor.

Participants will be certified by ICAO after having successfully completed the course.

Registration is now open for the next course form 23-26 May 2022.

القاهرة في 20 فبراير 2022

في إطار رؤية مصر 2030 لتحقيق أهداف التنمية المستدامة وانطلاقا من استراتيجية وزارة الطيران المدني للحفاظ على البيئة ومواجهة الآثار المترتبة علي التغيرات المناخية والحد من الانبعاثات الكربونية في مجال الطيران و التي تأتي في مقدمة أولويات الشركة الوطنية مصر للطيران أعلنت أكاديمية مصر للطيران للتدريب بالتنسيق مع المنظمة الدولية للطيران المدني الأيكاو عن استضافة دورة تدريبية دولية حول الخطة العالمية لخفض وتعويض الكربون لصناعة الطيران العالمي التي أقرتها منظمة الإيكاو والمعروفة باسم " كورسيا " .

ومن المقرر أن تنعقد الدورة الدولية " افتراضيا " بواسطة محاضرين من المنظمة الدولية للطيران المدني وسيحصل المتدربون بنهاية الدورة التدريبية على شهادة دولية معتمدة من الإيكاو ..

الآن تم فتح باب التسجيل للمشاركة في هذه الدورة و المنعقدة بتاريخ 23 - 26 مايو 2022.

Course Details

Highlights