EGYTPAIR adds B787 & A320neo to EASA 147 Training Capabilities

EGYPTAIR Training Academy adds to its successes the EASA accreditation for the B787 and A320neo aircraft types

Cairo, July 2023

EGYPTAIR Training Academy has successfully obtained the European Aviation Safety Agency's (EASA) accreditation for the technical training programs of the Boeing B787 and Airbus A320neo aircraft types.

This accreditation is a precious addition to the Academy's training capabilities and potentials; as it enables the Academy to cover all aircraft types operating in EGYPTAIR's fleet; and provide technical maintenance training to third-party airlines.

EGYPTAIR Training Academy president, Captain/ Waleed Soliman has praised the extensive efforts exerted by the General Technical Department Engineers headed by Eng. Ahmed Emam; and the General Quality Department Engineers headed by Eng. Hatem Abdel Hakim; and encouraged them to keep up the great work and high performance.

أكاديمية مصر للطيران للتدريب تضيف نجاح جديد لسلسلة إنجازاتها

القاهرة، يوليو 2023

في إطار توجيهات وزارة الطيران المدني بإتباع المعايير الدولية في مجالات النقل الجوي المختلفة، وإستمراراً لنجاحات أكاديمية مصر للطيران للتدريب في الحصول على الشهادات الدولية، نجحت الأكاديمية في الحصول على إعتماد الوكالة الأوروبية لسلامة الطيران EASA لبرامج التدريب الفني للمهندسين وذلك لطرازات Boeing B787 و Airbus A320neo.

وتعد هذه الاعتمادات إضافة إلى قدرات الأكاديمية التدريبية لتغطية كافة الطرازات العاملة بأسطول شركة مصر للطيران وأيضا توفيرالصيانة لشركات الطرف الثالث.

ومن جانبه أشاد الطيار وليد سليمان / رئيس أكاديمية مصر للطيران للتدريب بالمجهود المبذول من السادة مهندسي الإدارة العامة للتدريب الفني برئاسة المهندس / أحمد إمام وفريق العمل المتمثل في المهندسة / نسمة صلاح والمهندس / إيهاب محمد عبد العزيز؛ وايضاً السادة مهندسي الإدارة العامة للجودة برئاسة المهندس / حاتم عبد الحكيم وفريق العمل المتمثل في المهندسة / شيماء علي عبد الحميد والمهندسة / إيمان محمد فوزي مشجعًا العاملين بالأكاديمية على ضرورة الحفاظ على هذا المستوى من الإتقان في العمل والذي يؤدي إلى رفع مستوى الخدمات التي تقدمها الأكاديمية لعملائها على كافة المستويات.

Highlights